Verbus sel, estal, tenel, poel i querel

En estremeñu los verbus enfuncionan de manera comparanti a comu lo hazin en castellanu o en portugués enque, comu es lógicu, conas mudacionis propias de sel una lengua deferenti. Tenemus tres conjugacionis: la primera con el infenitivu acabau en -al, la segunda en -el i la tercera en -il (en unas partis se pronuncia esta eli i en otras se pierdi, peru siempri la escrevimus). Velaquí angunus verbus en presenti.

Verbu sel
(ser)

Yo so~soi
eris
Él es
Nusotrus semus
Vusotrus seis
Ellus son~sonin

Verbu estal
(estar)

Yo estó~estoi
estás
Él está
Nusotrus estamus
Vusotrus estais
Ellus están

Verbu tenel
(tener)

Yo tengu
tienis
Él tien~tieni
Nusotrus tenemus
Vusotrus teneis
Ellus tienin

Verbu poel
(poder)

Yo pueu
pueis
Él puei
Nusotrus poemus
Vusotrus poeis
Ellus puein

Verbu querel
(querer)

Yo quieru
quieris
Él quiel~quieri
Nusotrus queremus
Vusotrus quereis
Ellus quierin

 

Responder

